Aandacht in de media voor overname IT Worxx door MKB Fonds

08 oktober 2020

Onlangs verwierf MKB Fonds, zoals te lezen in dit persbericht, haar tiende deelneming in de ICT-dienstverlening: IT-Worxx uit Emmen.

IT Worxx is een full service leverancier van ICT-oplossingen en biedt hoogwaardige dienstverlening aan op het gebied van ICT-onderhoud & beheer, cloud computing, hosting, telecom & data­verbindingen. Met een hecht team van deskundige en ervaren medewerkers worden honderden klanten bediend, zowel in de eigen regio alsook daarbuiten. De onderneming onderscheidt zich door haar eigen datacenter, waarmee een hoge kwaliteit van dienstverlening aan klanten gewaarborgd kan worden en waardoor geen onzekerheid bestaat over de locatie van de klantgegevens en bedrijfsdata.

Fusie- en overnameplatform MenA publiceerde op haar website het artikel MKB Fonds participeert in IT Worxx uit Emmen. In het artikel wordt uitgelicht hoe IT Worxx na de overname kan profiteren van samenwerking met de overige IT-deelnemingen uit de portefeuille van MKB Fonds. Alexander Boer, directeur bij IT Worxx vertelt hierover: “De participatie door MKB Fonds en de samenwerking met de Futureproof Group die daaruit vloeit stellen ons in staat om de groei van de afgelopen jaren op een gedegen manier voort te zetten. Tevens biedt het mogelijkheden om onze dienstverlening aan klanten uit te breiden en daarmee tegemoet te komen aan de vraag die er is.” Marktlink Fusies en Overnames bracht MKB Fonds en IT Worxx samen. MKB Fonds vormde een logische keuze als nieuwe investeerder. Met deze transactie behoudt IT Worxx haar autonomie en positionering naar klanten en medewerkers, maar benutten ze ook de ruimschootse expertise en schaalvoordelen die de andere ICT-dienstverleners binnen de portefeuille van MKB Fonds bieden. Daarmee is dit de perfecte volgende stap voor IT Worxx. Het gehele artikel leest u hier.

Ook ICT-platform Computable plaatste een artikel over de overname op hun nieuwssite. In het artikel MKB Fonds oogst met IT Worxx in Noord-Nederland wordt vermeld dat IT Worxx een waardevolle toevoeging is voor het samenwerkingsverband tussen de ICT-dienstverleners uit de portefeuille van MKB Fonds, zowel door de geografische ligging als de verschillende expertises. Zoals de titel van het artikel weergeeft zorgt de overname van IT Worxx voor meer landelijke dekking door verdere uitbreiding naar Noord Nederland. MKB Fonds streeft naar een het creëren van een groep ICT-dienstverleners met landelijke dekking en werkt aan het sluiten weer aanvullende transacties in deze sector. Het gehele artikel leest u hier.

Ook IT-nieuwssite Dutch IT Channel besteedde aandacht aan de overname. Lees meer in het artikel MKB Fonds breidt IT-cluster verder uit met overname IT Worxx.