Het Financieele Dagblad bericht uitgebreid over de succesvolle uitgifte van MKB Mixfonds IV

20 september 2017

Het Financieele Dagblad (FD) besteedde zowel in haar online- als printeditie aandacht aan de uitgifte van het vierde fonds van MKB Fonds, MKB Mixfonds IV. In het artikel MKB Fonds haalt €20 miljoen op voor nieuwe investeringsronde bericht het FD over het succesvolle verloop van de uitgifte; binnen tien weken werd het volledige fondsvermogen van €20 miljoen geplaatst.

Investeringsstrategie MKB Fonds

De eerste deelneming in het vierde fonds is reeds verworven. MKB Fonds nam een meerderheidsbelang in verpakkingsonderneming Hodi uit Veenendaal. Met Hodi verpakkingen is MKB Fonds voornemens een buy and build strategie uit te voeren. Middels een dergelijke strategie wordt de onderneming uitgebreid door acquisitie van vergelijkbare of complementaire ondernemingen. De verpakkingsondernemingen zullen samenwerken binnen de P&D Group, een groepsentiteit die door MKB Fonds in het kader van deze overnamestrategie is opgericht. In het artikel in het FD ligt Managing Partner Thomas Wals de investeringsstrategie van MKB Fonds verder toe.

Veel vraag naar investeren in het Nederlandse MKB

Gezien de lage bankrente zijn veel beleggers op zoek naar een alternatief voor sparen. Obligatiehouders nemen voor gemiddeld €40 duizend deel in de fondsen van MKB Fonds, voor aandeelhouders varieert het deelnamebedrag van €100 duizend tot €3 miljoen.

Kortgeleden heeft MKB Fonds de obligatiehouders uit haar eerste fonds, na vijf jaar, volledig afgelost en werd een rendement gerealiseerd van gemiddeld ruim 7,5% per jaar.

Het gehele artikel uit het FD leest u hier.