Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nieuws

Op deze pagina vindt u alle nieuwsberichten waarbij MKB Fonds betrokken is geweest.

Interview in Brookz magazine met directeur van MKB Fonds deelneming Xantion

2 april 2018

In november 2017 nam MKB Fonds een belang in ICT-dienstverlener Xantion uit Ede. Xantion biedt voornamelijk cloud- en infrastructuuroplossingen voor MKB-ondernemingen. Sinds haar oprichting in 2007 richt Xantion zich op het ontzorgen van haar klanten doormiddel van ‘remote beheer’, ofwel het beheren op afstand van de ICT infrastructuur van de klant op basis van een abonnementsmodel. Daarmee neemt zij de ICT van haar klanten, welke actief zijn in diverse sectoren, volledig uit handen. Daarnaast biedt Xantion advies en consultancy diensten aan en telefoon- en cloudoplossingen.

ICT uit de kraan

Brookz, het grootste platform voor bedrijfsovername in Nederland heeft voor de voorjaarseditie van haar magazine een interview gehouden met Marcel van Boheemen, directeur en oprichter van Xantion. In het artikel vertelt Van Boheemen met welke gedachte hij tien jaar geleden Xantion oprichtte. Bij MKB-ondernemingen zag Van Boheemen de behoefte aan persoonlijke en tegelijkertijd professionele ICT-ondersteuning. Anderzijds bestond bij deze bedrijven de wens om de ICT kosten beter in de hand te houden. Vanuit die gedachte richtte Van Boheemen Xantion op, welke ICT diensten levert op basis van een vast bedrag per maand, ofwel ‘ICT uit de kraan’ zoals Van Boheemen dat noemt. Hij vertelt daarover: ‘Wij geloven dat ICT net zo makkelijk, transparant en beschikbaar als water uit de kraan hoort te zijn.’

Xantion was vanaf het begin een succes. In 2014 en 2016 groeide de onderneming verder door de overname van twee kleine concurrenten. Het resultaat is dat Xantion in enkele jaren is uitgegroeid naar een middelgrote ICT-dienstverlener met een jaaromzet van circa € 5 miljoen en 35 medewerkers. Van Boheemen vertelt verder: ‘Ik ben altijd gefocust geweest op groei en niet op winst. Nu werd het voor mij tijd om een gedeelte van die waarde te verzilveren en alvast voor te sorteren op een mogelijke exit.’

Match met MKB Fonds

Hij gaf MMR Consultancy zodoende de opdracht uit te kijken naar mogelijke kopers voor Xantion. Na een aantal gesprekken was het uiteindelijk MKB Fonds die als winnaar uit de bus kwam. Van Boheemen ligt toe: ‘Met MKB Fonds was het goed en snel schakelen. Ze hadden een duidelijk verhaal en waren vanaf de LIO gelijk al heel concreet in hun voorstel omtrent prijs en voorwaarden. Daarnaast heeft MKB fonds onder het label Futureproof Group drie vergelijkbare ICT-dienstverleners in portefeuille, waarmee we kunnen profiteren van samenwerken en kennisdeling.’

Het gehele artikel ‘Waterverkoper’ uit Brookz magazine leest u hier.

Gerelateerde artikelen