Overname DWE ICT veelvuldig in het nieuws

29 oktober 2018

Recentelijk werd middels een persbericht bekend gemaakt dat MKB Fonds een nieuwe deelneming heeft verworven, te weten in ICT-dienstverlener DWE ICT. MKB Fonds participeerde eerder in vergelijkbare Nederlandse ICT ondernemingen, die een samenwerking zijn aangegaan onder de naam Futureproof Group. Hierdoor profiteren zij van schaalvoordelen en kennisdeling. Ook DWE ICT zal zich bij dit samenwerkingsverband aansluiten. Na bekendmaking van de recente overname van DWE ICT werd door verschillende media aandacht besteed aan deze uitbreiding van MKB Fonds in de ICT-diensverleningssector.

Het Financieele Dagblad plaatste het artikel MKB Fonds breidt belangen in automatisering uit waarin verder wordt ingegaan op het samenwerkingsverband met de Futurerproof Group. MKB Fonds brengt de deelneming onder in deze groep, een nieuw samenwerkingsverband van de ICT-bedrijven die het fonds eerder heeft overgenomen. Dat zijn DesktopToWork, Joheco Automatisering, De Computerwacht, Advisor ICT Solutions en Xantion. Hun gezamenlijke jaaromzet bedraagt €30 mln tot €40 mln en het totaal aantal werknemers driehonderd. Het gehele artikel leest u hier.

Nieuwssite Dutch IT Channel plaatste het artikel MKB Fonds groeit opnieuw in ICT-dienstverleningssector door de participatie in DWE ICT waarin Ron Groen, directeur van DWE ICT aan het woord komt:  “Met gepaste trots heb ik de collega’s en vaste klanten kunnen melden dat we voor de toekomst van DWE ICT weer een grote stap hebben gezet. Door toe te treden tot de Futureproof Group kunnen wij hen nog meer perspectief bieden en laten meeprofiteren van schaalvoordelen terwijl wij onze zelfstandigheid en identiteit geheel behouden.” Het gehele artikel leest u hier.

Ook ICT-platform Computable besteedde aandacht aan de overname. In het artikel MKB Fonds neemt DWE ICT over spreekt Emiel Havinga, investment director van MKB Fonds over de samenwerking tussen DWE ICT en de Futureproof Group: “Het is voor ict-dienstverleners in het kleine en middelgrote segment een uitdaging om de ontwikkelingen bij te blijven houden en te investeren in de juiste producten en diensten. Door de bedrijven in groepsverband samen te laten werken kunnen zij kennis delen en zaken als inkoop, werving, opleiding en ontwikkelingen van diensten en producten gezamenlijk aanvliegen. Dat biedt een verbeterde toekomstbestendigheid.” Het gehele artikel leest u hier.