Snoepgoeddistribiteur Copar neemt Australian over


19 oktober 2022

Copar Holding B.V., waar MKB Fonds een belang van 55% in houdt, heeft op 17 oktober 2022 een nieuwe deelneming (‘add-on’) verworven, namelijk: Australian (www.australianhomemade.com).

Achtergrond Australian

Australian Homemade werd in 1989 opgericht in België, oorspronkelijk als een franchiseketen voor ijs en chocolade. In 2013 werd Marcel Gerritsen eigenaar van de Nederlandse tak en hij heeft Australian getransformeerd van een franchise retailketen naar een sterk winstgevende groothandel en ontwikkelaar in hoogwaardige (biologische) producten onder haar eigen merk Australian. Onder dit eigen merk heeft Australian zich verder kunnen ontwikkelen en biedt naast de premium ijs- en chocolade producten, nu ook diverse koffie- en thee producten aan.

Australian is een bekend FMCG (Fast Moving Consumer Goods) merk waar gebruik wordt gemaakt van eerlijke sourcing en een ambachtelijke bereidingswijze. Met als resultaat een uitgebreid assortiment aan hoogwaardige en eerlijke producten.

Australian weet haar klanten, naast haar eigen online verkoopkanaal, ook te bereiken via online retailkanalen zoals Greetz en bol.com. Evenals via grote retailketens en food service ketens zoals Albert Heijn en Sligro.

Over Copar

Een van Nederlands top snoepgoedbedrijven en een groothandel in zoetwaren van zowel eigen merken (Candyman, Rang, Italiano en Gaper) als van bekende internationale merken zoals bijvoorbeeld Reese’s en Lutti. Ze werken samen met diverse producenten om een zo volledig mogelijk aanbod te creëren. Gezien Copar geen onderdeel uitmaakt van een grote multinational, zijn ze in staat om snel te reageren op de vraag vanuit de markt.

Perfecte match met Copar

Zowel bij het premium chocolade aanbod als bij de hoogwaardige koffieproducten, zien wij een sterke aanvulling en uitbreiding van het assortiment en het merkenportfolio van Copar. Een van de belangrijkste strategische pijlers is dan ook het verder uitbreiden van het productportfolio door middel van het ontwikkelen van nieuwe producten.

Dit diverse assortiment aan producten zal via het uitgebreide distributienetwerk van Copar op de markt worden gezet. De kennis en expertise die Australian van het online segment heeft verworven, kan op zijn beurt weer gebruikt worden voor het productportfolio van Copar. Dit maakt een perfecte match tussen Copar en Australian.

“Australian erkent het belang van eerlijke en natuurlijke (en biologische) ingrediënten. Deze worden vanuit de hele wereld ingekocht, waarbij alleen het allerbeste goed genoeg is. Hierdoor blijft de zuiverheid van de smaak te allen tijden behouden. ”

Gerelateerde berichten


Disclaimer