Media besteedt aandacht aan participatie van MKB Fonds in Xantion

11 december 2017

Zoals eerder bericht heeft MKB Fonds onlangs een belang genomen in Xantion, een ict-dienstverlener uit Ede. MKB Fonds participeerde eerder in vergelijkbare ict-dienstverleners,  die een samenwerking aan zijn gegaan onder de Futureproof Group. Ook Xantion zal nauw gaan samenwerken met de bedrijven binnen de Futureproof Group. Er werd in de media uitgebreid aandacht besteed aan de participatie van MKB Fonds in Xantion.

Computable, platform voor ict-professionals, plaatste op haar website het artikel ‘MKB Fonds neemt ict-dienstverlener Xantion over’, waarin de beoogde samenwerking tussen de vergelijkbare ict-ondernemingen in de portefeuille van MKB Fonds wordt benadrukt. Computable beschrijft: ‘Het fonds particpeerde eerder in vergelijkbare ict-ondernemingen, zoals Joheco Automatisering uit Hillegom, De Computerwacht uit Bodegraven en Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht. Die bedrijven zijn een samenwerking aangegaan onder de naam Futureproof Group. Hierdoor kunnen zij profiteren van schaalvoordelen en kennisdeling. Ook Xantion sluit zich bij dit samenwerkingsverband aan.’

Ook in andere branchegerelateerde media werd aandacht besteed aan de participatie in Xantion. Dutch IT Channel plaatste op haar website het uitgebreide artikel ‘MKB Fonds koopt ICT-dienstverlener Xantion’. Ook Channelweb berichtte over de overname met het artikel ‘MKB Fonds neemt ict-dienstverlener Xantion over’.