Mosa Glas terug in handen familie Tinnemans

01 maart 2024

Op 18 oktober jl. berichtte Het Financieele Dagblad (FD) over de aanstaande verkoop van Mosa Glas aan ING Bank. Dit vervroegde bericht werd gepubliceerd naar aanleiding van de verplichte gepubliceerde melding bij karteltoezichthouder ACM, die de beoogde koper (ING Bank en de familie Tinnemans) diende te maken. Op 7 november vond de transactie uiteindelijk plaats en berichtten verschillende andere nieuwssites over de exit van Mosa Glas. Zo publiceerde het vakblad voor de glasbranche ‘Glas in Beeld’ een mooi interview met vader en zoon Tinnemans.

Citaat Glas in Beeld:

Het eeuwenoude familiebedrijf komt terug in de handen van de familie Tinnemans. Mosa Glas is in 1865 gestart door de overgrootvader van de huidige algemeen directeur Marcel Tinnemans (57). Zijn zoon, Luc Tinnemans (25), is sinds enkele jaren betrokken binnen het bedrijf, waaronder als aandeelhouder. Luc wordt momenteel voorbereid om op den duur de leiding van zijn vader over te gaan nemen.

Marcel Tinnemans heeft de relatie met MKB Fonds als zeer prettig ervaren. ‘Altijd open, transparant en professioneel’, zegt hij, ‘maar ook ondernemend. We hebben vele uitdagingen met elkaar doorstaan, waaronder de coronapandemie en energiecrisis, maar ik wist altijd precies wat ik aan ze had. De onderneming gaat een nieuwe fase in en daar hoort een ander type investeerder bij. De professionele werkwijze van ING Corporate Investments en het feit dat ING Bank onze huisbank is, waar we al jaren prettig mee samenwerken, hebben de doorslag gegeven.’

Lees het artikel van het Glas in Beeld hier

Lees het artikel van het FD hier

Lees het artikel van het M&A hier