Media besteedt aandacht aan overnames Van Vliet Trading en Uniek Verpakkingen

12 september 2018

Recentelijk werd middel een persbericht bekend gemaakt dat MKB Fonds deelneming P&D Group twee nieuwe add-on overnames heeft gedaan. P&D Group nam Van Vliet Trading en Uniek Verpakkingen voer. P&D Group voert in samenwerking met MKB Fonds een buy and build strategie waarbij zij groei realiseren door het overnemen van vergelijkbare en/of complementaire ondernemingen in de verpakkingsbranche. Eerder breidde P&D Group al uit door de overname van Hodi Verpakkingsmaterialen, Hodi International en Pacoma Europe. Na bekendmaking van de recente overnames van Van Vliet Trading en Uniek verpakkingen werd door verschillende media geschreven over de uitbreiding van P&D Group.

Het Financieele Dagblad plaatste het artikel Investeerder MKB Fonds vergroot zijn belangen in de verpakkingsbranche waarin Thomas Wals, managing director van MKB Fonds, vertelt over de snelle groei van P&D Group in korte tijd. ‘Na nog geen jaar tijd bestaat de groep nu uit vijf ondernemingen’, aldus Thomas Wals. Door de bedrijven in de groep te bundelen wil P&D Group zijn afnemers een breder assortiment aanbieden. Het gehele artikel leest u hier.

Overnameplatform M&A besteedde tevens aandacht aan de overnames van de P&D Group. In het artikel MKB Fonds koop twee verpakkingsbedrijven wordt geschreven over de ‘one-stop shop’ strategie die wordt nagestreefd met P&D Group. Door uitbreiding van de groep neemt het productassortiment toe, P&D Group streeft ernaar in de al de behoeften van klanten op het gebied van verpakkingsmaterialen te kunnen voorzien. M&A heeft investment director van MKB Fonds, Emiel Havinga, om een reactie gevraagd. Havinga ligt toe: ‘We hebben de ambitie om verder te groeien. Daarbij laten we ons in principe niet beperken door de omvang.’ Er zijn gesprekken met aanvullende overnamekandidaten. Het gehele artikel leest u hier.