De participatie van MKB Fonds in Remalux in het nieuws

21 februari 2018

MKB Fonds heeft in januari 2018 een belang genomen in internationale handelsonderneming in consumentenartikelen Remalux B.V. (‘Remalux’) uit Purmerend. Met Remalux is de derde transactie in het vierde fonds van MKB Fonds afgerond.

Remalux begon ruim 30 jaar geleden als handel via een marktkraam maar groeide al snel uit tot een toonaangevende groothandel. Remalux importeert goederen vanuit onder andere China, Hong Kong en Taiwan en levert deze aan diverse nationale en internationale klanten als supermarktketens, bouwmarkten, textielketens, groothandels, internetondernemingen en actiematige winkels in het lagere segment. De onderneming heeft een assortiment van circa 1.500 producten, waaronder tassen en koffers, elektronische artikelen, pannen en diverse andere keukenartikelen.

Door de participatie van MKB Fonds werd bedrijfsopvolging  gerealiseerd. Bovendien is de MKB Fonds voornemens de onderneming verder uit te bouwen middels een ‘buy and build’ strategie.

Media aandacht voor de overname

Het Financieele Dagblad plaatste in zowel haar print- als online editie het artikel ‘MKB Fonds neemt Remalux over‘, waarin zijn bericht over de participatie van MKB Fonds in Remalux. Het gehele artikel leest u hier.

Marktlink Fusies en Overnames trad op als Corporate Finance adviseur voor de overname. Op hun website werd het artikel ‘MKB Fonds neemt belang in internationale handelsonderneming Remalux om gezemanlijk door te groeien‘ gepubliceerd. Het gehele artikel leest u hier.