MKB Fonds directeur Thomas Wals geeft een uitgebreid interview aan MenA

11 april 2022

Thomas Wals, directeur van MKB Fonds blikt in het interview met MenA (M&A Community) terug op de succesvolle afgelopen tien jaar. “Tien jaar geleden werd de eerste transactie afgerond; sindsdien grossierde MKB Fonds in een lange reeks succesvolle participaties in het Nederlandse midden- en kleinbedrijf. Oprichter en managing partner Thomas Wals (38) vertelt.”

Hij vertelt dat écht iets voor de ondernemers betekenen het doel is van MKB Fonds en vanuit deze visie is de onderneming tien jaar geleden gestart. MKB Fonds voorziet in de behoefte van ondernemers op het gebied van gefaseerde bedrijfsopvolging en groei door aanvullende overnames. Over het ontstaan van MKB Fonds vertelt Wals:

“Op mijn 17e wist ik – na het lezen van een boek over private equity – dat ik in de PE- markt actief wilde zijn”, vertelt Thomas Wals. “Bij mijn functie als vermogensbeheerder kwam ik in contact met vele (ex-)ondernemers en vanuit mijn interesse vroeg ik vaak aan hen ‘Waarom heeft u verkocht?’, ‘aan wie heeft u verkocht?’, en ‘hoe gaat het nu?’’ Ondanks dat de achtergronden van die personen heel divers waren, waren de beweegredenen vaak overeenkomstig. Men wilde een deel van het vermogen – dat vast zat in de waarde van de aandelen van de onderneming – veilig stellen en er was vaak geen opvolger in zicht.”

Het gehele interview met Thomas Wals op de site van MenA leest u hier.