MKB Fonds participeert in 75 jaar oude vlees- en maaltijdenproducent Van Ruiten Food

19 augustus 2014

MKB Fonds N.V. neemt met haar tweede fonds een belang in het Friese bedrijf Van Ruiten Food te Leeuwarden. Van Ruiten Food is in 1939 gestart en in de loop der jaren is het familiebedrijf uitgegroeid tot een speler van formaat die de meeste grote Nederlandse retailers in haar klantenportefeuille heeft.

Van Ruiten Food is een ambachtelijk bedrijf met een rijke historie, een sterke focus op kwaliteit en met een Friese ‘no-nonsense’ mentaliteit. Met het oog op de toekomst en wegens gebrek aan opvolging binnen de familie werd in 2008 een derde directeur-aandeelhouder binnengehaald in de persoon van Jurrie Rötgers, die daarvoor bij Albert Heijn werkzaam was. Met het bijna behalen van de pensioengerechtigde leeftijd was voor de heren Van Ruiten de tijd rijp om de onderneming naar een volgende fase te brengen. Met meerdere geïnteresseerde partijen werden gesprekken gevoerd. In MKB Fonds werd de ideale partner gevonden, die dezelfde lange termijn visie heeft als de heren Van Ruiten, zodat de continuïteit van het 75-jarige familiebedrijf is gewaarborgd. Jurrie Rötgers blijft de directie voeren samen met Gerard van Ruiten, welke laatste zijn rol binnen de onderneming vanaf 2015 als commissaris en adviseur zal vervolgen.

Jurrie Rötgers, algemeen directeur Van Ruiten Food: “Met het toetreden van MKB Fonds als aandeelhouder hebben we een solide financiële partner aan boord voor de toekomst en kunnen de heren Van Ruiten tevreden achterom kijken naar deze voortzetting. Samen met MKB Fonds hebben we een heldere groeistrategie geformuleerd. Ik ben blij met de komst van MKB Fonds en zie de toekomst zeer positief tegemoet”.

Zie hier het volledige persbericht.