MKB Fonds reikt Family Business Award 2023 uit aan Koninklijke Spido Rotterdam

28 november 2023

Koninklijke Spido uit Rotterdam heeft de MKB Fonds Family Business Award gewonnen. De prijs werd 31 oktober uitgereikt tijdens de fCN Gassan Jewel Awards 2023 in Pathé Tuschinski Amsterdam. De feestelijke avond en de verkiezing werden georganiseerd door Founders Carbon Network (fCN), een online community van circa 500 Nederlandse ondernemers, DGA’s en topbestuurders.

Spido werd in 1919 opgericht. Bij de viering van het 100-jarig bestaan in 2019 verkreeg het bedrijf het predikaat ‘Koninklijk’. Met de havenrondvaarten en de dag- en themacruises is de rederij een belangrijke en beeldbepalende toeristische attractie in Rotterdam en de wijde omgeving.

“Ook het verhaal erachter is bijzonder. Meneer Blok is 37 jaar Register Accountant geweest en is daarna in 2011 ondernemer geworden toen hij in 2006 Spido overnam. Zo werd het weer een familiebedrijf.”, aldus Thomas Wals (directeur van MKB Fonds).

Lees het artikel in De Haven Loods hier
Lees het artikel in De Telegraaf hier