MKB Fonds veelvuldig in het nieuws door overname Advisor

28 februari 2017

Zoals eerder bericht heeft MKB Fonds recent een meerderheidsbelang genomen in Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht. Dit bericht zorgde voor veel aandacht in de media. Onderstaand vindt u een overzicht van de artikelen in de media:

‘MKB Fonds breidt belangen in IT sector uit’

Het Financieele Dagblad (‘FD’) heeft zowel online als in haar printversie het artikel MKB Fonds breidt belangen in IT Sector uit geplaatst. Het FD schrijft over deze jongste overname van MKB Fonds als onderdeel van plannen van MKB Fonds om een grotere positie in deze branche geworden. Ook belichten zij de eerdere overnames van MKB Fonds van Joheco Automatisering uit Hillegom en De Computerwacht uit Bodegraven welke een samenwerking zijn aangegaan onder de Futeproof Group. Ook Advisor zal met de Futureproof Group gaan samenwerken zodat er geprofiteerd kan worden van schaalvoordelen en kennisdeling. Daarnaast meldt het FD: “Met de komst van MKB Fonds verwacht Advisor ook ruimte te krijgen om zelf overnames te doen, naast autonome groei”. Het gehele artikel uit het FD leest u hier.

‘Meerderheidsbelang MKB Fonds in Advisor ICT Solutions’

Brookz, het platform voor bedrijfsovername, plaatste op haar website het artikel Meerderheidsbelang MKB Fonds in Advisor ICT Solutions. Brookz beschrijft hoe MKB Fonds in aanraking kwam met Advisor door Marktlink Fusies & Overnames. Gezien deze partij op de hoogte was het belang van MKB Fonds in The Futureproof Group en de ambities om verder te groeien in deze sector bracht Marklink de twee samen. Uiteindelijk heeft dit ertoe geleid dat MKB Fonds een meerderheidsbelang in de IT-onderneming heeft genomen en een samenwerking met de Futureproof Group tot stand kan komen. Het gehele artikel van Brookz leest u hier.

‘Advisor ICT Solutions wordt onderdeel Futureproof Group’

Computable, het online nieuwsplatform voor de IT sector heeft het artikel geplaatst Advisor ICT Solutions wordt onderdeel Futureproof Group. Computable citeert hier de directeur van Advisor, Eric van ’t Boveneind die stelt: “Met MKB Fonds zijn wij beter in staat om de door ons gewenste schaalvergroting en verdere professionalisering te realiseren. Naast een autonome groei wordt ook een groei door ‘buy and build’ mogelijk. MKB fonds in 2013 met de huidige buy and build strategie gestart door een eerste ICT-gerelateerde investering in de Futureproof Group. Computable citeert ook Thomas Wals, directeur van MKB Fonds, die aanvult: “De Futureproof Group en Advisor bedienen dezelfde type klant. Beide bedrijven kunnen door de samenwerking klanttevredenheid maximaliseren en profiteren van het delen van kennis en ervaring van bestaande medewerkers. Dit was een van de belangrijkste uitgangspunten van de transactie”. Het gehele artikel van Computable leest u hier.

‘MKB Fonds neemt meerderheidsbelang in Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht’

Emerce, het platform dat bericht over de laatste trens in online business, media en marketing, bericht op haar website over de overname van Advisor door MKB Fonds. In het artikel MKB Fonds neemt meerderheidsbelang in Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht berichten zij uitgebreid over de recente participatie van MKB Fonds. Emerce citeert Thomas Wals, directeur van MKB Fonds die stelt: “De totale markt groeit doordat ICT voor bijna alle bedrijven een bedrijfskritisch proces is of wordt. ICT wordt steeds breder ingezet en daardoor geeft schaalvergroting de kans om voldoende kennis en oplossingen te kunnen blijven bieden aan de klanten. De Futureproof Group en Advisor bedienen dezelfde type klant. Zij kunnen dit nu doen vanuit drie strategisch gelegen vestigingen in de randstad, waardoor een groter verzorgingsgebied bereikt kan worden. Advisor is naast commercieel ook organisatorisch erg sterk ingericht. De Futureproof Group en Advisor kunnen door de samenwerking klanttevredenheid maximaliseren en profiteren van het delen van kennis en ervaring van bestaande medewerkers. Dit was een van de belangrijkste uitgangspunten van de transactie”. Het gehele artikel van Emerce leest u hier.

‘Marktlink attendeert MKB Fonds op IT-adviesbureau’

M&A, het platform voor de Fusie en Overname community, plaatst op haar website het artikel Marklink attendeert MKB Fonds op IT-adviesbureau. In het artikel schrijft M&A over hoe Marklink MKB Fonds en Advisor ICT Solutions aan elkaar koppelde. Daarnaast noemt zij hoe MKB Fonds eerder de Futureproof Group oprichtte, een groep van ICT-ondernemingen die oplossingen voor zakelijke doeleinden aanbiedt in de Randstad. Ook Advisor wordt nu aan de IT-portefeuille van MKB Fonds toegevoegd. Het volledige artikel van M&A over de overname van Advisor ICT Solutions door MKB Fonds leest u hier.

Overige artikelen in de media over de overname van Advisor ICT Solutions door MKB Fonds

Naast bovenstaande media berichtten ook RTV Ronde Venen over de overname in het artikel Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht onderdeel Futureproof Group en ook het technologische platform Dutch IT Chanel plaatste besteedde aandacht aan de overname in het artikel MKB Fonds neemt meerderheidsbelang in Advisor ICT Solutions uit Mijdrecht. Daarnaast plaatste tevens Channelweb, nieuws- en informatiewebsite voor de ICT branche, een artikel over de participatie van MKB Fonds in Advisor: Advisor ICT Solutions wordt onderdeel Futureproof Group.