Media besteedt aandacht aan de overname van Van Ginkel Schoonmaakshop door MKB Fonds deelneming Groveko

20 augustus 2018

Recentelijk werd middels een persbericht bekend gemaakt dat MKB Fonds deelneming Groveko een nieuwe add-on deelneming heeft verworven, Van Ginkel Schoonmaakshop. Groveko voert in samenwerking met MKB Fonds een buy and build strategie waarbij zij groei realiseren door het overnemen van vergelijkbare en/of complementaire ondernemingen. Eerder breidde Groveko al uit door de overname van Frag Hygiëne en Ewepo. De bekendmaking van de recente overname van Van Ginkel Schoonmaakshop werd door verschillende media opgepakt.

Het Financieele Dagblad plaatste het artikel Nieuwe overname voor schoonmaakgroothandel Groveko waarin Marcel Van Amen, directeur van Groveko de strategie van Groveko verder toelicht: “We zijn een groothandel, maar we willen meer toegevoegde waarde leveren. Uiteindelijk willen we in de winkel meer het concept verkopen. De schoonmaakmiddelen zelf kunnen we dan thuisbezorgen.” Van Amen doelt hier op de het service concept dat Groveko wil uitrollen bij de locatie van Van Ginkel in Westerhoven. De overname van Van Ginkel zorgt daarnaast voor meer landelijke dekking, na overname heeft de onderneming locaties in Zwolle, Ede, Oss en Westerhoven. Het gehele artikel leest u hier.

Cleantotaal, platform voor de schoonmaak- en facilitaire branche, plaatste op haar website het artikel Groveko neemt van Ginkel Schoonmaakshop over. Hierin ligt Marcel van Amen toe hoe de overname van Van Ginkel Schoonmaakshop past binnen de groeistrategie van Groveko: “De toevoeging van deze vestiging in Westerhoven past strategisch goed in de doelstelling van Groveko en geeft direct invulling aan de ‘blinde vlek’ die zou ontstaan in de regio Brabant na de sluiting van de Groveko vestiging in Goirle per eind augustus 2018. Van Ginkel was al een sterke speler in deze regio en vanuit de vestiging in Westerhoven kan zowel Brabant als Limburg worden bediend. Groveko, met tevens vestigingen in Zwolle, Ede en Oss heeft daardoor van noord naar zuid een goede dekkingsgraad.” Het gehele artikel leest u hier.